Tavaszi vitorlázás az Adrián 2019

A kikötő
(Forrás: AdriaBreeze.com)

Nem kellett sokat gondolkozni, mikor jött a lehetőség, hogy 2019. április 13-15 között egy pár napot tölthessünk szeretett tengerünkön az AdriaBreeze csapatával. Gyorsan e-mailt ragadva megkerestük a vodicei barátainkat, akik készséggel és jó ajánlattal már megalapozták a pár nap jókedvet és szelet.

A csapat már a tengeren
(Forrás:AdriaBreeze.com)

Szombat hajnalban indultunk és már reggel fél 9kor a Sveti Roknál megittunk a szokott Karlovackonkat, majd tovább haladva megérkeztünk a vodicei ACI Marinába. A hajó átadás gyorsan ment, így már délelőtt a vízen voltunk a Bavaria 44 –es vitorlással.

Kaprije városfalán
(Forrás: AdriaBreeze.com)

Sajnos út közben tudatosult bennünk, hogy a kedvenc, már-már bevált helyeink zárva tartanak, ezért Kaprije szigete felé vettük az irányt. A városfalon megállva megittuk a jól megérdemelt manőver slukkot és elindultunk felfedezni a környéket (kocsmákat). Felmentünk egészen a domb tetején lévő temetőig és kápolnáig, majd a vissza úton betértük egy igen szemre való kis konobába, a Konoba Kate –be.

Kötelek

A tulajdonosok szívesen fogadtak s megkóstoltatták velünk a házi finomságaikat. Kellemes kis hely, fapadok sorakoznak az úton, kinn a grill már várta a kora áprilisi időben az oda tévedő vendégeket.

A hajó fele úton még megálltunk a Neptun nevezetű étterembe, mert ugye bár azért a hajón csak dobozos sör van, így mindenképpen fontos, hogy magunkhoz vegyünk egy szép sárgásan bugyborékoló Karlovackot.

Cigrada öbölben
(Forrás: AdriaBreeze.com)

Másnap reggel tovább indultunk. Bekanyarodtunk az Uvala Potkucinába, majd északnak vettük az irányt, Murter felé. Kedvenc kis öblünkben, bóján álltunk meg, de sajnos ott is a meztelen valóság fogadott, hogy a Cigrada étterem zárva tart.

Így hát felkerekedtünk és besétáltunk Murterbe, ahol megnéztük a várost, illetve megkóstoltuk a helyi nevezetességeket.

Másnap késő délelőtt értünk vissza a kikötőbe.

Csodálatos napok volta, de sajnos az éttermek zárva tartottak és az idő sem engedte meg a rövid nadrágos vitorlázást.