Aktualitások

Primošten

Pár éve, szintén barátokkal töltött kirándulás alkalmával hajóztunk be Primoštenbe. Már egyszer a szárazföldről láttam a városkát, ami már úgy is mesébe illő volt, de a behajózva is gyönyörű, hiszen az öbölhöz közeledve a tenger fölé emelkedő óváros fogadott a templomtoronnyal. Kalandoztunk a belvárosban, kisebb-nagyobb Konobákat kerestünk fel. A domb tetején pedig felfedeztük a Szent

Maslinica, Šolta

Napok óta voltunk a tengeren. Végig jártuk Dalmácia gyöngyszemeit, Vis -t, Korculát, a Paklinski Szigeteket. Napok óta már mondtam a csapatnak, hogy megalszunk Šoltán, hogy egyik este Šešula öbölben együnk egy jó polipot. Az utunkat erre vettük és délutánra már az öböl egyik bójáján ringatózott a hajó. Számot vetettünk készleteinkről és rájöttünk, kell egy két

Uvala Žrnovska Banja, Korčula

Reggel még Vis városában ébredtünk, eldobtuk a köteleket és útnak indultunk a tengernek. Kicsit céltalanul kezdtük meg reggel 6-kor az utat, tervben volt Hvar, a Paklinski Szigetek, illetve az egy évvel azelőtti célpontunk is, Vela Luka. Az öbölből kiérve már körvonalazódott bennünk az elhatározás, hogy akkor menjünk délnek, mi baj lehet belőle. A reggeli kávé

Pizzeria Charly Vis

Akárhányszor megállok Vis városában, egyik este mindenképp útba ejtem Charly Pizzériáját. Hangulatos kis téren helyezkedik el, mely a promenádról nyílik, közvetlen kilátással a városi kikötőre. Körülötte több étterem és bolt is található, de hangulatos kovácsoltvas-fa asztalairól már messziről megismeri az ember. Már az utcán érződik a friss tészta és a kemencében sülő pizza illata, mely

Žirje szigete

Šibeniktől légvonalban 21 km-re délnyugatra, Dalmácia középső részén fekszik. A sziget területe 15,08 km2, hossza 12 km, melynek nagy része mészkőből áll. A Kapić 131 méterével Zirje legmagasabbik pontja, melyen egy történelem előtti erődített település falai találhatók. A Vela glava nevű magaslatot középkori vár romjai uralják. Zirjén két bizánci eredetű erőd is található, az egyik